جمعه 14 اردیبهشت 1403

از " قطرونک " عضو جدید در عرصه فرهنگ سازی

اهدا پلاکت و خون در یک جشن یلدایی رونمایی شد . 

 

دکتر مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان :

حضور انجمنهای هموفیلی ، تالاسمی و سرطانی در کنار

اهداکنندگان خون و پرسنل انتقال خون نشان از همدلی دارد .

 

 

سرویس سلامت موج برنا – مردم ایران مردمی خونگرم ، همنوع دوست و ایثارگری هستند ، مردمی که تحت هر شرایط خاص ثابت کردند مصداق بارز این بیت شعر هستند :

بنی آدم اعضا یک پیکرند که در آفزرینش زیک گوهرند          چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار

اما نکته مهم این است بسیاری از امور نیاز به فرهنگ سازی بیشتر دارد ، کار خیری مثل اهدا خون و پلاکت که می طلبد تا اهداکنندگان خون به غیر از ایام خاص مثل دهه محرم ، لیالی قدر در این راه پیش قدم باشند و این مهم را در نظر بگیرند که :

#اهدا_خون_کار_خیر است .

در همین راستا و با هدف یادآوری اینکه در ایام شاد مثل شب یلدا ، شب عید نوروز و اعیاد و ایامی از این دست با اهدا خون و پلاکت همراه بیماران و خانواده های آنها باشیم ، جشنی با عنوان جشن یلدا همراه با اهداکنندگان زندگی برگزار شد  .

جشن یلدا همراه با اهداکنندگان زندگی

جشن " یلدا همراه با اهداکنندگان زندگی " با هدف فرهنگ سازی اهدا پلاکت و خون در ایام خاص و شاد  با حضور پرسنل انتقال خون استان گیلان ( سفیدپوشان سلامت ) ، نمایندگانی از انجمن بیماران هموفیلی ، انجمن بیماران تالاسمی ، انجمن بیماران سرطانی ، اهداکنندگان پلاکت و خون برگزار شد .

این جشن که با مشارکت گیل یاران پلاکت ، انتقال خون استان گیلان ، موسسه فرهنگی ، هنری خاطره سرای نشاط و حمایت بی دریغ مدیریت رستوران پلاکباب برگزار شد ، بخشهای متعدد سرگرم کننده و در عین حال تخصصی ، فرهنگی و اطلاع رسانی بود .

" قطرونک " عضو جدید در عرصه فرهنگ سازی اهدا پلاکت و خون   

" موسسه خاطره  سرای نشاط  " که در زمینه ساخت مجموعه های تلوزیونی ، فیلم و سریال فعالیت می نماید بر اساس تفاهم نامه ای که با انتقال خون استان گیلان دارد ، پس از مشاوره و نشستهای متعدد با روابط عمومی و واحد برنامه ریزی و جذب اهداکنندگان ساخت یک تن پوش را در دستور کار قرار داد . پس از یک ماه کار و پیشنهاد چند طرح این تن پوش و یک ملودی ، ترانه با محوریت اهداخون در این جشن رونمایی شد .

دکتر مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان از حضور همه حاضران تقدیر کرد و افزود : حضور انجمنهای هموفیلی ، تالاسمی و سرطانی در کنار اهداکنندگان خون و پرسنل انتقال خون نشان از همدلی دارد .

دکتر مرادی به محمد مرادپور رکودار اهداپلاکت کشور اشاره کرد و افزود : افرادی ایثارگر که بیش از 50 دقیقه وقت خود را برای اهداپلاکت می گذارند و در ترویج این فرهنگ هم پیش قدم هستند ، انسانهای خاص هستند که زبان از بیان آن قاصر است .

مدیرکل انتقال خون استان گیلان به حضور حامیان اشاره کرد و افزود : درصدد برنامه ریزی برای طرحهای حمایتی از اهداکنندگان هستیم که یکی از این موارد طرحهای حوزه جوانان است که با شرکت رایان فن آوری در حال مذاکره هستیم .

دکتر ایزدی پور مدیر پزشکی و واحد برنامه ریزی و جذب اهداکنندگان خون استان گیلان هم به پروسه اهداخون اشاره کرد و افزود : در راستای تامین خون ، نفرات و امور زیادی طی می شود که بعضا نامی برده نمی شود ، از واحد پذیرش ، معاینه ، خونگیری ، واحد سیار ، فرآوری ، آزمایشگاه ، توزیع خون و اهداکنندگان خون و پلاکت که عاشقانه در امور خود فعالیت دارند .

سمیه عظیمی روابط عمومی انتقال خون استان گیلان به لزوم فرهنگ سازی فراگیر اشاره کرد و افزود : بسیاری از اهداکنندگان خون به صورت مورثی و با مطالعه شخصی و ارتباط شغلی با این مقوله آشنا هستند و حضور می باند ، اما باید همه جامعه به مواهب این امر و نیاز بیماران آشنا شوند تا در ای امر خیر یاری رسانند.

روابط عمومی انتقال خون استان گیلان به تفکر فرهنگ سازی اشاره کرد و افزود : بسیاری از افراد به هر دلیلی علمی یا پزشکی یا شخصی نمی توانند اهداخون داشته باشند ، اما می توانند در فرهنگ سازی ما را همراهی کنند و معتقدیم که همه افراد می توانند #مروج_اهدا_خون باشند .

یکی از میهمانان ویژه این جشن مهندس اکبر تطهیری مقدم ریاست انجمن مدیران صنایع استان گیلان بودند .

مهندس اکبرتطهیری مقدم  به لزوم شناخت بیشتر خداوند اشاره کرد و افزود : خداوند در خلق موجودات سخنی نگفت و تنها پس از خلق انسان بود که گفت : تبارک الله احسن الله خالقین

وی گفت : انسان از خون بسته خلق می شود ، راز آفرینش انسان از خون است و حیات انسان به خون نیاز دارد و اهدا کنندگان خون حیات می بخشند و این امر بسیار مهم و حیات بخش است .

وی کلام خود را با این جمله به پایان رساند که خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار .

در این مراسم خواننده جوان " نوید یحیایی " حضور داشتند و خواننده جوان جهان داربه اجرا چند کار شاد پرداخت .

در این جشن " امیر حسین احقر " به اجرای استند آپ پرداخت .

تقدیر از بازنشستگان انتقال خون استان گیلان

در این مراسم از دو بازنشسته انتقال خون استان گیلان ، سرکار خانم کاردان و سرکار خانم تقدیر شد .  

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna